Przejdź do treści

Mistrz ReiKi

Na zachodzie Nauczyciele ReiKi nazywani są Mistrzami ReiKi.

 

 Osoba po trzecim stopniu ReiKi otrzymuje tytuł Sensei – co oznacza Nauczyciel. Jest to taki sam nauczyciel jak w podstawówce. Mistrzem można się stać poprzez swoją pracę ,zaangażowanie, doświadczenie, wiedzę, szacunek i uznanie uczniów. I to uczniowie nadają swojemu nauczycielowi tytuł mistrza.:) To nie ReiJu czyli tak zwana „inicjacja” czyni nas mistrzami. Reiju trzeciego stopnia jest wprowadzeniem w mistrzostwo, które każdy musi sam w sobie rozwinąć.

 

Jak ważna rolę odgrywa Nauczyciel ReiKi? Jaki powinien być?

 

Nauczyciel jest przede wszystkim skarbnicą ustnego przekazu nauk. Powinien on być w stanie w prosty sposób przekazać esencję Reiki. Ważna jest bardzo życiowa dojrzałość i intuicyjne uchwycenie istoty Reiki przez nauczyciela, które są oparte na fundamencie swojej praktyki, swojego doświadczenia .Odpowiedzialny nauczyciel Reiki zawsze będzie starać się pokazać uczniom bogactwo możliwości, jakie w nich samych drzemią. Pokazuje im ReiKi jako zjawisko naturalne, pozbawione pseudo duchowej otoczki. Powinien również chronić uczniów przed konsumowaniem Reiki,-przeświadczeniem ,że wystarczy zaliczyć jakiś kurs, dostać inicjacje aby się w tej kwestii rozwijać. Nauczyciel- mistrz powinien uświadomić uczniowi ,że rozwój wymaga od niego zaangażowania i że żadna inicjacja nie zastąpi indywidualnej praktyki. Istnieje mylny pogląd, że ”inicjacja” jest jakąś tajemną ceremonią, która w cudowny sposób sprowadzi niezwykłe możliwości. Tak zwane „inicjacje” służą jedynie pogłębieniu indywidualnej praktyki ucznia.

 

Tradycyjnie trzeci stopień Reiki nazywa się „Shinpiden”. Nazwa tego stopnia pochodzi od słowa Shinden – świątynia. Mistrz ReiKi ma być jak świątynia. Powinien być intensywnie zaangażowany w proces samodoskonalenia się oraz być źródłem inspiracji i pozytywnych właściwości. I tak jak ludzie udają się do świątyni aby tam skupić się na duchowej praktyce, tak nauczyciel powinien stanowić oparcie i pomoc w praktyce swoich uczniów. Nauczyciel Reiki powinien być dla uczniów świątynią, wewnątrz której uczeń może znaleźć informacje, dzięki, którym będzie mógł się rozwijać w oparciu o własne zasoby i doświadczenie. Świątynia oznacza też, że przekaz wiedzy musi być czysty, wolny od uprzedzeń i pseudo duchowości. Dobry nauczyciel ma cały czas świadomość, że jest przede wszystkim tylko człowiekiem i jednak nadal pozostaje uczniem. Dlatego cały czas powinien pracować nad samym sobą i obserwować siebie jak funkcjonuje w codziennym życiu.

 

Nie bez znaczenia dla jakości i skuteczności Reiju jest jednak osoba nauczyciela Reiki. Od tego na ile jest on entuzjastycznie nastawiony do Reiki, jak intensywnie pracuje nad sobą zależy jakość przekazu Reiju. Nie zawsze uczniowie Reiki są tego świadomi, że podczas Reiju nauczyciel nieświadomie „przekazuje” jakby część siebie i swojego doświadczenia. Dlatego należy starannie sprawdzić osobę, do której udajemy się po Reiju, jej kompetencje, opinie o niej itd.

 

Pytanie na ile może nam pomóc nauczyciel, który swoje uprawnienia zdobył w ciągu jednego weekendu? Na ile nauczyciel jest wiarygodny? Jakie ma osiągnięcia? Co potrafi nam przekazac?